Általános szerződési feltételek

BonDia Mátra
3235 Mátraszentimre-Fallóskút, Kitaibel Pál u. 8.
Horgas Diána +36706051195

Foglalási és fizetési feltételek

Ajánlatkérés történhet telefonon, emailen, illetve a honlapon keresztül tájékozódhatnak az árakról, szabad kapacitásról. Foglalás a www.bondiamatra.hu honlapon, vagy az info@bondiamatra.hu-ra küldött emailben kezdeményezhető. A honlapon (www.bondiamatra.hu) történő foglalás esetén az oldal navigációs felületét kell követni. Emailes foglalás kezdeményezése az alábbiak szerint történik:
Az igénybejelentést követően szabad kapacitásaink alapján árajánlatot küldünk Vendég részére, melynek elfogadásáról tájékoztat minket. Kötöttségünk az ár tekintetében az ajánlattételt követő 72 órás időtartam erejéig van, a szabad kapacitásra nem vállalunk garanciát. Az ajánlat írásbeli megerősítése feltétlen szükséges Vendég részéről, majd azt követő 24 órán belül szükséges a fizetés megtörténte, ellenkező
esetben a foglalást nem vagyunk kötelesek fenntartani. Emailes foglalás esetén a következő adatokat kérjük megadni: név ;e-mail cím ;telefonszám ;lakcím; számlázási adatok;
tartózkodás időpontja (érkezés, távozás);érkező személyek száma.

Fizetés
Ha a foglalás az érkezést megelőző 21. napon belül történik, a teljes összeg megfizetése szükséges. Lemondás esetén a megfizetett összeg 65%-át meghiúsulási kötbérnek tekintjük.
Abban az esetben, ha a foglalás és az érkezés dátuma között több, mint 21 nap telik el, 15% előleg megfizetését kérjük, a maradék összeg kiegyenlítése az érkezés időpontja előtti 21. napig szükséges. Lemondás esetén az előleget nem vagyunk kötelesek visszatéríteni, az érkezést megelőző 21. napon belüli lemondás esetén az előlegen felül megfizetett összeg 50%-át meghiúsulási kötbérnek tekintjük. Az
érkezést megelőző 24 órán belüli lemondás esetén a teljes összeg meghiúsulási kötbérnek tekintendő. A szállásadó a fizetési feltételek tekintetében a Vevő javára egyedileg bármikor eltérhet.
A lemondást minden esetben írásban kell közölni az info@bondiamatra.hu email címen. A módosítást szintén írásban kérjük kezdeményezni. A szállásadó a fizetési feltételek tekintetében a Vevő javára egyedileg bármikor eltérhet. A vételár megfizetése történhet kártyás fizetéssel honlapon keresztül, átutalással vagy SZÉP kártyával. SZÉP kártyás fizetés: OTP, K&H és MKB kártyával rendelkező vendégek számára is lehetséges Visszalépés, módosítás a Bondia Mátra részéről:
Fenntartjuk a módosítás jogát. Előfordulhatnak előre nem látható események, mint pl. csőtörés, áramszünet, extrém időjárási körülmények, vendég által okozott kár. Amennyiben tudomásunk van a problémáról, értesítjük a vendéget és törekszünk arra, hogy adott időpontban hasonló színvonalú és paraméterekkel rendelkező szálláshelyre átfoglaljuk. Ha nem tud megtörténni az átfoglalás, vagy a
vendég nem fogadja el a felkínált lehetőséget, a teljes vételárat haladéktalanul átutaljuk, illetve közös megegyezés alapján vendég kérésére későbbi időpontban biztosítjuk a nálunk tartózkodást.
Ha Vevő kormányzati szabályozás miatt nem tudja a szolgáltatást igénybe venni, a teljes vételárat visszautaljuk részére a lefoglalt dátum időpontját követő munkanapon. A szállást kizárólag az előre leegyeztetett létszámmal lehet igénybe venni. A Vendég harmadik félnek nem jogosult tovább adni az általa lefoglalt szolgáltatást.

A szállásdíj tartalmazza az idegenforgalmi adót, takarítást és egyéb szolgáltatásokat.
A helyszínen igénybe vett szolgáltatásokért nem számolunk fel külön díjat.
A szállás szolgáltatásai:
– Szauna, jakuzzi használat
– Törölközők, köntös, papucs
– Spa termékek, illóolajok
– Reggeli, pezsgő, kapszulás kávé, tea bekészítés
– Grill használata
– Internet
– TV, Netflix

Házirend
– A Vendég a szálláshelyet saját felelősségére veszi igénybe.
– A szálláshelyről bútorokat berendezési tárgyakat kivinni, áthelyezni nem megengedett, azok nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért a Vendég felel.
– A szálláshelyre háziállatot bevinni tilos!
– A dohányzás és a nyílt láng használata az épületen belül szigorúan tilos! Ez alól kivétel a beépített kandallókályha, melynek használatakor kérjük körültekintően eljárni. Az esetleges használatból fakadó károkért a Vendég felel.
– A szálláshelyre bevitt értéktárgyakért felelősséget nem vállalunk.
– Parkolás: az udvarban, illetve a ház előtt is biztosított- kamerával megfigyelt terület.
A Mátrában előfordulhatnak azonban olyan időjárási viszonyok, amikor autóval az udvarba, illetve közvetlen a ház elé a beállás nem, vagy csak nehezen lehetséges. Pl. hosszú esőzés (sár), vagy télen nagy mennyiségű hó leesésekor. A településen a házhoz közel 150-200m távolságban mindig található gépjárművel megközelíthető, parkolásra alkalmas terület.
– A szálláshely közvetlenül erdővel határos, a kertben megjelenhetnek az erdő állatai, ezért kérjük, hogy szabadtéri étkezés, grillezés esetén az ételmaradékokat ne hagyják szabadon.
– A szállásadónak nem áll módjában felelősséget vállalni és kártérítést fizetni az önhibáján kívül történt eseményekből eredő károkért (pl. természeti csapás, jégeső, tűz, áramszünet, sérülések stb.).
– Érkezés: A szálláshelyet 15 óra után lehet elfoglalni. Korábbi érkezésre egyeztetést követően kerülhet sor, előző napi foglaltság függvényében.
– Távozás: A szálláshelyet a távozás napján 10 óráig el kell hagyni. Hosszabbítás és azok feltételei kizárólag egyeztetés alapján.

Adatvédelmi nyilatkozat

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
    A(z) Horgas Diána H-1161 Budapest Sas utca 1. BonDia Mátra vendégházak üzemeltetőjeként minden esetben biztosítja az általa kezelt személyes adatok tekintetében az adatkezelés jogszerűségét és célszerűségét. E tájékoztató célja, hogy a szállást foglaló, személyes adataikat megadó vendégeink már a foglalás, illetve személyes adataik megadása előtt megfelelő információkat kaphassanak arról, hogy cégünk adataikat milyen feltételek és garanciák mellett, mennyi ideig kezeli. Az e tájékoztatóban foglaltakhoz cégünk minden személyes adatkezeléssel járó esetben tartja magát, az itt leírtakat magunkra nézve kötelezőnek tartjuk.

Fenntartjuk ugyanakkor a jelen egyoldalú jognyilatkozatban leírtak megváltoztatásának jogát, ez esetben az érintetteket előzetesen tájékoztatni fogjuk. Kérjük, amennyiben kérdése van az e tájékoztatóban foglaltakkal kapcsolatban, írjon emailt nekünk. Cégünk tevékenységének adatkezelései önkéntes hozzájáruláson alapulnak, illetve némely esetben az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

Adatkezeléseink megfelelnek a vonatkozó jogszabályoknak, különösen a következőknek:

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: „GDPR”)

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Info. tv.”).

Cégünk adatai, elérhetőségei a következők: Név: Horgas Diána magánszállásadó H-1161 Budapest Sas utca 1. Telefonszám: +36706051195 E-mail: info@bondiamatra.hu

Az egyes adatkezeléseinkkel kapcsolatban a következő tájékoztatásokat adjuk.

  1. ONLINE SZÁLLÁSFOGLALÁSSAL, AJÁNLATKÉRÉSSEL ÉS FIZETÉSSEL ÖSSZEFÜGGŐ ADATKEZELÉS Cégünk lehetőséget biztosít online szállásfoglalásra annak érdekében, hogy gyors, kényelmes és költségmentes módon foglalhasson szobát a(z) BonDia Mátra vendégházakba. www.bondiamatra.hu

A személyes adatok kezelője: Horgas Diána H-1161 Budapest Sas utca 1.

Az adatkezelés célja: a szállásfoglalás megkönnyítése, költségmentessé, hatékonyabbá tétele, a szállást foglaló vendéggel történő kapcsolatfelvétel. Az adatkezelés jogalapja: a szállást foglaló személy előzetes hozzájárulása. A jelen tájékoztató elfogadásával az érintett kifejezett hozzájárulását adja a személyes adatai jelen pont szerint kezeléséhez.

A kezelt személyes adatok köre: megszólítás; vezetéknév és keresztnév; lakcím (ország, irányítószám, város, utca, házszám;) telefonszám; e-mail cím; gazdasági társaság esetében cégnév és székhely, bankkártya száma, CVC kód, SZÉP-kártya adatok (azonosító, kártyán szereplő név). Online bejelentőlap kitöltése esetén a következő adatokat is kezeli a szálláshely: személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, vagy jogosítvány) száma, állampolgárság, születési hely és dátum.

Az adatkezelés időtartama: a foglalás szerinti tartózkodási dátum utolsó napját követő két év. Adatfeldolgozó igénybevétele: cégünk az online szállásrendszerhez informatikai szolgáltató segítségét veszi igénybe a következők szerint.

Adatfeldolgozó neve Székhelye Adatfeldolgozói feladat leírása:

tárhelyszolgáltatás DiMa.hu Kft.Iroda címe: 4032 Debrecen, Békessy Béla u. 9. C. épület 3. emelet 10. ajtó Székhelye: 4032 Debrecen, Békessy Béla u. 9. C. épület 3. emelet 10. ajtó

További adatfeldolgozó neve Székhelye Adatfeldolgozói feladat leírása:

online szállásfoglalás lehetőségének biztosítása MotoPressCompany. Az Adatfeldolgozó székhelye az Egyesült Államokban van, így a részére történő adattovábbítás harmadik országba történő adattovábbításnak minősül. A MotoPressCompany ugyanakkor az általános szerződési feltételei adatvédelmi kiegészítésébe építette az Európai Bizottság által javasolt, jóváhagyott általános adatvédelmi kikötéseket. Erre tekintettel felügyeleti hatóság engedélye nélkül is megfelelő garanciákkal ellátottnak minősül, a MotoPressCompany részére történő adattovábbítás, így annak jogi akadálya nincsen.
(https://motopress.com/terms-and-conditions/)

További adatfeldolgozó neve Székhelye Adatfeldolgozói feladat leírása:

A fizetési tranzakciókhoz szükséges adatkommunikáció lebonyolítása a kereskedő és a fizetési szolgáltató rendszere között, a tranzakciók visszakereshetőségének biztosítása a kereskedő partnerek számára.OTP Mobil Kft. 1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.

Az érintett jogai: az érintett személy (az, akinek a személyes adatait cégünk kezeli) kérelmezheti a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, kérelmezheti azok helyesbítését, kérelmezheti azok törlését, visszavonhatja az adatkezeléshez adott hozzájárulását: ebben az esetben a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét a visszavonás nem érinti. kérelmezheti a GDPR 18. cikkében foglalt feltételek fennállása esetén a személyes adatok kezelésének korlátozását (tehát azt, hogy cégünk az adatokat ne törölje, vagy ne semmisítse meg bíróság vagy hatóság megkereséséig, de legfeljebb harminc napig, s ezen túlmenően más céllal az adatot ne kezelje), tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen, gyakorolhatja az adathordozhatósághoz való jogát. Ez utóbbi jog értelmében az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó személyes adatokat word vagy excel formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat kérésére egy másik adatkezelőnek továbbítsa cégünk. Az adatkezeléssel kapcsolatos egyéb információk:

A foglalással az érintett arról is nyilatkozik, hogy megadott adatai a valóságnak megfelelnek, valamint a 16. életévét már betöltötte.

Praktikus és releváns információkkal, időjárás előrejelzéssel, programajánlatokkal, online bejelentkezési lehetőséggel igyekszünk segíteni a vendégeket az utazásuk előkészítésében és lerövidíteni a bejelentkezéssel töltött időt érkezéskor, ezért érkezésük előtt egy ún. pre-arrival emailt küldünk nekik a szállással, az utazással és a programlehetőségekkel kapcsolatos információkról. A pre-arrival levél alapján a vendég online bejelentőlapot tölthet ki, amellyel a szálláshelyre való bejelentkezését gyorsíthatja meg érkezéskor.

Cégünk minden szükséges technikai és szervezési intézkedést megtesz egy esetleges adatvédelmi incidens (pl. személyes adatokat tartalmazó fájlok sérülése, eltűnése, illetéktelenek számára hozzáférhetővé válása) elkerülésére. Egy mégis bekövetkező incidens esetén a szükséges intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezetünk, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

  1. A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK MÓDJA, AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA
    Cégünk számítástechnikai rendszerei és más adatmegőrzési helyei a székhelyen és az adatfeldolgozó által bérelt szervereken találhatók meg. Cégünk a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:

az arra feljogosítottak számára hozzáférhető (rendelkezésre állás); hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége); változatlansága igazolható (adatintegritás); a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen. Különös gondossággal figyelünk az adatok biztonságára, megtesszük továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítjuk azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR szerinti garanciák érvényre juttatásához szükségesek. Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védjük különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

Cégünk és partnereink informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal is gondoskodik. Az adatok napi biztonsági mentése megoldott. Az adatvédelmi incidensek elkerülése érdekében cégünk minden lehetséges intézkedést megtesz, egy ilyen incidens bekövetkezése esetén – incidenskezelési szabályzatunk szerint – haladéktalanul fellépünk a kockázatok minimalizálása, a károk elhárítása érdekében.

  1. AZ ÉRINTETTEK JOGAI, JOGORVOSLATI LEHETŐSÉGEK
    Az érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a kötelező adatkezelések kivételével – törlését, visszavonását, élhet adathordozási-, és tiltakozási jogával az adat felvételénél jelzett módon, illetve az adatkezelő fenti elérhetőségein.

Az érintett kérelmére az információkat elektronikus formában szolgáltatjuk késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül, a vonatkozó szabályzatunknak megfelelően. Az érintetteknek a lenti jogok teljesítésére irányuló kéréseit díjmentesen teljesítjük.

Tájékoztatáshoz való jog:

Cégünk megfelelő intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy az érintettek részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a GDPR 13. és a 14. cikkben említett valamennyi információt és a 15–22. és 34. cikk szerinti minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva, ugyanakkor precíz módon nyújtsa.

A tájékozódáshoz való jog írásban, az 1. pontban megadott kapcsolati elérhetőségeken keresztül gyakorolható. Az érintett részére kérésére – személyazonosságának igazolását követően – szóban is adható tájékoztatás. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy amennyiben cégünk munkatársainak kétsége támad az érintett személyazonossága felől, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérhetjük.

Az érintett hozzáféréshez való joga:

Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Amennyiben folyamatban van személyes adat kezelése, az érintett jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő, a felsorolásban szereplő információkhoz hozzáférést kapjon.

Az adatkezelés céljai; az érintett személyes adatok kategóriái; azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli (Európai Unión kívüli) címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket; a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama; a helyesbítés, törlés vagy adatkezelés korlátozásának és a tiltakozás joga; a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga; az adatforrásokra vonatkozó információ; az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár. A fentieken túlmenően személyes adatok harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítása esetén az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozó megfelelő garanciákról.

Helyesbítés joga:

E jog értelmében bárki kérheti a cégünk által kezelt, rá vonatkozó, pontatlan személyes adatok helyesbítését és a hiányos adatok kiegészítését.

Törléshez való jog:

Az érintett az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy kérésére indokolatlan késedelem nélkül töröljük a rá vonatkozó személyes adatokat:

személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték; az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja; az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre; a személyes adatok jogellenes kezelése állapítható meg; a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell; a személyes adatok gyűjtésére információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor. Az adatok törlése nem kezdeményezhető, ha az adatkezelés a következő célokból szükséges:

a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; a személyes adatok kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából; a népegészségügy területét érintő, vagy archiválási, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, közérdek alapján; vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez. Az adatkezelés korlátozásához való jog:

Az érintett kérésére korlátozzuk az adatkezelést a GDPR 18. cikkében fennálló feltételek esetén, tehát ha:

az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, a személyes adatok pontosságának ellenőrzését; az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, a személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. Az érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatni kell.

Adathordozáshoz való jog:

Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa. Cégünk word vagy excel formátumban tudja teljesíteni az érintett ilyen kérését.

Tiltakozás joga:

Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. A személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése elleni tiltakozás esetén az adatok e célból nem kezelhetők.

Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást:

Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés

az érintett és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges; meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul. Visszavonás joga:

Az érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

Eljárási szabályok:

Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a GDPR 15–22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet.

Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be a felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

Kártérítés és sérelemdíj:

Minden olyan személy, aki az adatvédelmi rendelet megsértésének eredményeként vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett, az elszenvedett kárért az adatkezelőtől vagy az adatfeldolgozótól kártérítésre jogosult. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be a jogszabályban meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta vagy azokkal ellentétesen járt el. Ha több adatkezelő vagy több adatfeldolgozó vagy mind az adatkezelő mind az adatfeldolgozó érintett ugyanabban az adatkezelésben, és felelősséggel tartozik az adatkezelés által okozott károkért, minden egyes adatkezelő vagy adatfeldolgozó egyetemleges felelősséggel tartozik a teljes kárért.

Az adatkezelő, illetve az adatfeldolgozó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt előidéző eseményért őt semmilyen módon nem terheli felelősség.

Bírósághoz fordulás joga és adatvédelmi hatósági eljárás:

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

Panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni. A hatóság címe: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11., levelezési címe: 1374 Budapest, Pf.: 603., Telefon: +36 1 391 1400, E-mail ugyfelszolgalat@naih.hu